Wat is webcare
De meeste bedrijven maken gebruik van (diverse) social media kanalen. Op deze kanalen kunnen klanten berichten plaatsen. Het is noodzakelijk hier snel en vooral ook juist op te reageren. Doordat deze berichten nogal al eens over het hoofd worden gezien door bedrijven kunnen er nogal eens negatieve reacties ontstaan. Om dit te voorkomen wordt er gebruik gemaakt van een persoon of team mensen die deze taak op zich nemen. Met webcare bedoelen we dus het antwoorden op vragen, verstrekken van informatie en oplossen van klachten.

6 redenen om webcare in te zetten

  • klachten afhandelen
  • service verlenen, zoals het beantwoorden van reguliere vragen
  • reputatie beschermen, bijvoorbeeld door snel te reageren als een klacht van een individu over jouw organisatie het grote publiek bereikt en de kritiek losbarst
  • marketingacties ondersteunen, door onder andere te reageren op comments onder die marketinguitingen. Hiermee versterk je engagement
  • sales realiseren; terecht benadrukt Van der Veen dat social media niet geschikt zijn voor keiharde sales. Indirect misschien wel, maar niet door met een eigen aanbod in te haken op een conversatie die niet over jouw organisatie gaat
  • leren van afgegeven signalen; deel signalen met relevante afdelingen


vir2biz verzorgt uw webcare
vir2biz blijft uw socialmedia kanalen monitoren en reageert direct op berichten van uw klanten op de social media kanalen. Dit gebeurd in een op voorhand bepaald format en met een nauwe samenwerking met uw bedrijf. Zodat reacties klanten tevreden houden en u niet voor verassingen komt te staan.

​Wilt u meer weten over vir2biz webcare? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Hoe het niet moet? Lees hieronder: