1 mei 2022

Is uw website al gekoppeld aan Google Analytics 4?

Google Analytics 4 is de vernieuwde meetoplossing die de huidige Google Universal Analytics zal vervangen. Vanaf 1 juli 2023 verwerken Universal Analytics-property's geen nieuwe hits meer. Als u nog steeds gebruikmaakt van Google Universal Analytics, raden we u aan de overstap naar Google Analytics 4 te maken.
 

Wat is nieuw in Google Analytics 4?
Het meest opvallende verschil is dat Google Analytics 4 geheel gericht is op ‘gebeurtenissen’ ofwel ‘events’. Denk hierbij aan scrolls, downloads of clicks bijvoorbeeld. Universal Analytics richt zich meer op ‘sessies’ en koppelt deze aan user data. Bounce rates, sessieduur en pagina’s per sessies zijn voor een app (die vaak uit een single page bestaat) een stuk minder relevant om het succes te meten.

Een aantal gebeurtenissen worden automatisch gemeten door Google, maar deze gebeurtenissen zijn ook manueel aan te maken die voor uw app of website interessant zijn om te volgen. Dankzij Machine Learning herkent Google tevens een belangrijke gebeurtenis of conversie op uw website of app door gebruikers en hun gedrag (click en scroll gedrag) te volgen. Maakt uw website en/of app gebruik van klanten die eerst moeten inloggen? In dat geval krijgt deze persoon een unieke ‘Gebruiker-ID’ waarmee heel nauwkeurig het gedrag van een gebruiker gevolgd kan worden op verschillende platforms én apparaten.


Hoe kunt u uw website en/of app omzetten naar Google Analytics 4?
Hulp nodig bij het omzetten (of opzetten) van Google Analytics 4? Neem op tijd contact met ons op zodat uw website ruim op tijd omgezet is naar Google Analytics 4. Klik op de button hieronder om meer informatie op te vragen.

Binnen één werkdag in uw mailbox

Snel online informatie aanvragen

Wilt u een informatie met betrekking tot een nieuwe website, het registreren van een domeinnaam of één  van onze andere diensten? Vraag dan vrijblijvend een op maat gemaakte offerte aan bij vir2biz.

Ja, ik wil graag meer informatie