30 mrt
2017

Sinds 2014 is responsive webdesign (het optimaal tonen van een website op mobiel, tablet en desktop) een standaard geworden. Nu, in 2017, zien we voor het eerst dat consumenten hun e-mail meer bekijken en behandelen op de mobiel dan op de desktop. 

Doet uw bedrijf aan e-mail marketing? Dan is het noodzakelijk hiermee rekening te houden. Een mail nieuwsbrief dient dus tegenwoordig ook responsive of zelfs mobile first te zijn. 

Marketing blijft een heel dynamisch vakgebied. Marketing automation is net als vorig jaar de grootste uitdaging. Daarbij staat ‘databasemanagement’ op de tweede plaats, want hoe ga je om met alle data en koppel je je systemen? Voor dit vraagstuk kunt u uiteraard altijd aankloppen bij de specialisten van vir2biz.

Gelukkig zijn er een hoop mooie trends. De grootste uitdaging is ook de meest gevolgde trend voor aankomend jaar: marketing automation. Op de voet gevolgd door database- en/of event-gestuurde campagnes en het gebruik van big data. Overigens valt op dat er een aantal trends is waar e-mailmarketeers zich nog niet mee bezig houden. Zo is bijvoorbeeld het versturen van e-mails op basis van klantgedrag maar voor 29 procent van de respondenten de gewoonste zaak. En het gebruik van predictive content, daar moeten we nog even aan wennen. Slechts 9 procent is hiermee bezig.

Hieronder ziet u een overzichts van de meest opvallende ratio`s uit het onderzoek van e-Village:

 

Gerelateerde tags:

Hosting mail marketing