×
Gepubliceerd op 03 november 2015

Aanpassing KPN / Ziggo mail SMTP instellen

Per november 2015 stoppen KPN en Ziggo met het ondersteunen van de relay SMTP diensten, het versturen van mail op eigen domeinnaam. Om na  november met KPN of Ziggo als provider nog mail te kunnen versturen moet u het volgende aanpassen:

Bij uw mail account instelling veranderd u de SMTP naar mail.uwdomein.nl (zelfde als uw POP3 instelling).

Selecteer vervolgens "Meer instellingen" en vervolgens "Server voor uitgaande mail SMTP"
Hier moet u instellen dat voor de uitgaande mail verificatie is vereist. En vul vervolgens de logingegevens van uw mail account in.

Tot slot kiest u voor het tabblad "Geavanceerd" 
Hier past u de uitgaande poortnummer voor SMTP aan naar "587" en selecteer de versleutelingtype "TLS".

Sla alles op en start uw mailprogramma opnieuw op.
U krijgt een melding bij de eerste verzending van mail of dit certificaat wil gebruiken en klikt op "Ja".

Voor meer info kijk op: 

KPN: https://www.kpn.com/zakelijk/mkb/mailinstelling.htm
Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/?_ga=1.56285032.257375305.1451897397 

Binnen één werkdag in uw mailbox

Snel online informatie aanvragen

Wilt u een informatie met betrekking tot een nieuwe website, het registreren van een domeinnaam of één  van onze andere diensten? Vraag dan vrijblijvend een op maat gemaakte offerte aan bij vir2biz.

Ja, ik wil graag meer informatie