03 nov
2015

Per november 2015 stoppen KPN en Ziggo met het ondersteunen van de relay SMTP diensten, het versturen van mail op eigen domeinnaam. Om na  november met KPN of Ziggo als provider nog mail te kunnen versturen moet u het volgende aanpassen:

Bij uw mail account instelling veranderd u de SMTP naar mail.uwdomein.nl (zelfde als uw POP3 instelling).

Selecteer vervolgens "Meer instellingen" en vervolgens "Server voor uitgaande mail SMTP"
Hier moet u instellen dat voor de uitgaande mail verificatie is vereist. En vul vervolgens de logingegevens van uw mail account in.

Tot slot kiest u voor het tabblad "Geavanceerd" 
Hier past u de uitgaande poortnummer voor SMTP aan naar "587" en selecteer de versleutelingtype "TLS".

Sla alles op en start uw mailprogramma opnieuw op.
U krijgt een melding bij de eerste verzending van mail of dit certificaat wil gebruiken en klikt op "Ja".

Voor meer info kijk op: 

KPN: https://www.kpn.com/zakelijk/mkb/mailinstelling.htm
Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/?_ga=1.56285032.257375305.1451897397 

Gerelateerde tags:

KPN Ziggo mail hosting